לא רק לבן
top of page

לא רק לבן


השני מבין שלוש הרגלים מזמן לנו רגעי נחת, שבהם אנו יכולים לקצור את פירות עמלנו ולשבת סביב שולחן חג עמוס בכל טוב.


כחג הלבן ביותר בשנה, חג שבועות מתאפיין לרוב בלבוש לבן ובשולחן צחור. אבל, השנה החלטנו לייצר משהו מעניין ואחר. משהו לא סטנדרטי:

כמחווה לחג הביכורים, התבססנו על הצבע הלבן, הנקי והפשוט, ולקחנו אותו צעד אחד (או שניים) קדימה. זאת, מתוך הבנה שניתן להעיז ובהחלט לגוון את עיצוב השולחן בפריטים לא שגרתיים.

פריטים רבים נמצאים ממש מתחת לאפינו, ולא דורשים השקעה רבה.

למשל: צמחייה, שמשתלבת עם הכלים השונים ומספקת תפאורה טבעית ומעט נועזת יותר לשולחן. בין אם אתם גרים בכפר או בעיר, תמיד אפשר למצוא בסביבת המגורים קישוטים טבעיים שכאלו לשולחן - זרדים, ענפים, פרחים למיניהם.

בעיצוב שולחן החג שמנו דגש על טקסטורות ועל שכבות שיוצרות רבדים שונים ומעניינים. אפילו חלוקת השולחן עצמה אינה סטנדרטית - את הרנרים הנחנו לרוחב השולחן, במקום לאורכו - כמקובל.


בנוסף, השתמשנו בסוגים שונים של מפות שולחן, והשילוב ביניהן יצר מראה דרמטי שמאפשר המשכיות. הנחת מפות באופן כזה יכולה לפתור גם בעיה פרקטית, שלא מעט נתקלים בה: מפה שגודלה אינו מתאים לשולחן החג המוארך. באמצעות פרישת המפות בכיוונים שונים, השולחן מתכסה בשכבות השונות ומתקבל מראה מלא בסטייל, שנראה מכוון לחלוטין.


כל פריט ופריט בשולחן נבחר בקפידה, כך שישתלב ברוח החג ובמסורת היהודית. המגשים הזהובים, לדוגמא, מזכירים את האופן שבו נהוג היה להגיש את היבולים (הביכורים) בבית המקדש, והם יוצרים חיבור יפה גם עם שדות החיטה.

פסלים, כמו הקקטוסים והאייל (זו יכולה להיות כל חיה אחרת שאתם אוהבים), משתלבים אף הם ומספקים נוכחות מרשימה.

האגרטלים מונחים על המפה כאילו היו בניינים, והצמחייה המשתנה שסביבם, שמכניסה את הטבע הביתה, משתלבת כמו בנוף אורבני מודרני.

לצד מגש הגבינות ניצבות קעריות בגדלים וסוגי חומרים שונים (קרמיקה, פליז AV).

הסכו"ם והצלחות השחורים מעניקים מראה דרמטי לשולחן, ואילו הפמוטים והקנים מכניסים אור, ברכה והרבה סטייל לביתכם.

מאחלים חג שמח, מלא אור!

סטייליסטית: שני פלמאי (SHANIKA)

מעצבת AV Design Studio: אביטל קרנר רוטנברג

צלמת: סיון וייס

כלים ופרטי נוי: נימא, קיבוץ עברון

אצל טלי בחצר, מושב בצת

לחמים: לחם טנא, גשר הזיו

תמונת האישה ברקע: דור שרון, צלם אומן

Or Kaplan-2653.jpg
MAGAZINE4.png
bottom of page