תשרי על השולחן
top of page

תשרי על השולחן


אז קודם כל ולפני שאני פורשת את משנתי העיצובית, חשוב לי לאחל לכולנו, שלמרות הקורונה, נזכה לשבת יחד סביב שולחן החג, כל המשפחה המורחבת.

ראש השנה הינו חג כל כך משפחתי, שכולו תקווה לשנה טובה, להתחדשות, לברכה, לציפיה לבאות ולתיקון.

השנה החג מגיע אלינו כשכולנו קצת עייפים, טרודים, תוהים...התקופה האחרונה הציבה אותנו כמראה מול עצמנו- מי אנחנו ואיך אנחנו בוחרים להתנהג אל מול האתגרים החדשים.



הקורונה גורמת לכולנו כל הזמן לחשוב אחרת, בכל תחומי החיים. היא מתרגלת אותנו למציאות שונה, מכריחה אותנו להיות יצירתיים.

אז איך חוגגים חג משפחתי במצב שלא מאפשר קירבה פיזית? איך יוצרים שולחן ששומר על ריחוק? איך עורכים שולחן חגיגי ומובדל מהיום יום בתקופה מאתגרת כלכלית?

בחרנו להגיש לכם רעיונות איך לקיים את החג בצורה חגיגית, למרות ועל אף המצב.


ישיבה בקפסולות

אם בתחום החינוך- בבתי הספר, בגנים ובאוניברסיטאות , אז למה לא בבתים הפרטיים שלנו?

לשבת יחד , אבל לחוד.

ליצור מספר שולחנות קטנים, כמספר המשפחות הגרעיניות, העומדים במרחק של 2 מ' האחד מהשני, אם במרחב הבית (למי שמתאפשר) ואם בגינה, או במרפסת. כך גם נהנים מחווית החג המשפחתית, גם שומרים על הבריאות של כולם וגם חוסכים שיחת זום קולקטיבית, מקרטעת.

כמובן שגם כלי הגשת האוכל קטנים ומאפשרים צורת הגשה מצומצמת.


הזדמנות לגלות צניעות וענווה

האווירה הכללית העכורה שהכתיבה לנו תקופת הקורונה בארץ ובעולם, השפיעה עלינו במחשבה לעצב בסגנון יותר צנוע, פשוט, שאינו מנקר עיניים ושכל בית יכול לייצר בקלות, עם פחות קישוטים ואלמנטים דקורטיבים, מה שאיפשר גם יותר מקום לאוכל בשולחן. והרי לשם כך התכנסנו :)

כלי האוכל הלבנים עשו נהדר את העבודה, כמו כן מפת הכותנה הלבנה, הקלאסית ומפיות הבד התואמות.

יחד עם זאת, כדי להדגיש מעט את החגיגיות "הקפצנו" את הלובן עם הסכו"ם המוזהב שלנו, שכמעט תמיד מלווה אותנו בסידורי השולחן. הוא פשוט סוס מנצח וסוס מנצח לא מחליפים.


הקדשנו מחשבה בבחירת וסידור הפרחים.

המשחק כאן היה בנגיעות אווריריות ולא עמוסות והנחת הפרחים בואזות בעלות שפת עיצוב זהה. אנחנו השתמשנו כמתבקש בואזות שלנו, של AV, בעלות הקו הנקי והמינימליסטי.


ההמלצה היא לבחור פרחים בתפזורת ולא לרכוש "בוקה" אחד מהודק, פרחים שמחזיקים לאורך זמן ממושך, כמו גיבסנית, עדעד ודומיהם, שהשולחן יפרח במשך כל ימות החג ולשלב בהם פרחי בר שצומחים בסביבת הבית וענפי עצי ארץ ישראל למיניהם, כמו זית, לדוגמה.


הנחנו על השולחן פמוטים להדגשת אווירת החג והקדושה


צלחת TISHREY- צלחת ברכות החג

הצלחת שמסמלת את כל הטוב שכולנו מייחלים לו, את הברכות לשנה החדשה. נתנו לה את הכבוד במרכז השולחן. סדרנו עליה את מרכיבי הברכות בפשטות, אך עם המון כוונה.

שפה אחידה

כדי לייצר שפה אחידה בכל השולחנות וכדי למנוע ערב רב של סגנונות, בחרנו בכלים לבנים, "נקיים", ללא עיטורים, ניטראלים, במראה עגול או מרובע, הן בכלי ההגשה והן בכלי האוכל.

על מנת לגוון ולהוסיף עניין ובכל זאת לשמור על הניטראליות , ניתן לשלב כלי זכוכית שקופים, או כלי עץ.

הנחנו על השולחן פמוטים להדגשת אווירת החג והקדושה.



השנה בחרתי להקדיש את כתבת ראש השנה ועיצוב שולחן החג לצוות שלי, שהוא משפחה. משפחת AV.

כמו שאמרנו קודם, השארנו המון מקום בשולחן לאוכל. אז כל אחד מהצוות בחר במתכון מהבית שלו. עבור כל אחד ואחת המתכון מסמל סיפור אישי - חגיגיות משפחתית, טעם של בית, געגוע... יחד יצרנו שולחן מלא בטעמים וסיפורים. במשפחה שלנו יש מקום לכולם, אני מזמינה אתכם לשולחן שלנו:


הסלט הירוק של שירן


סלט הכרובית בורגול של מיכל


בשר מהמעשנה של אורן


הדג החריף של עמית


האנטיפסטי של אביטל


עלי הגפן של נידה


אלו גובי פארנטה של דרמה


חלה מתוקה של סבתא נורית ( אמא של אביטל)


עוגת התפוחים של לירון

מאחלת לכולנו שנה טובה, שנזכה לשבת יחד סביב שולחן החג עם היקרים לנו, שנישזור זכרונות וחוויות מרגשות, שנזכה לבריאות איתנה. ושנזכור להיות טובים.

מעשה טוב מוביל לעוד מעשה טוב. בבקשה בואו לא נאבד את עצמנו, הגדולה של כולנו בתקופה כזו היא להיות הכי טובים שאנחנו יכולים וערבים אחד לשני.


Or Kaplan-2653.jpg
MAGAZINE4.png
bottom of page