כשצבע וצבע נפגשים
top of page

כשצבע וצבע נפגשים


כשהתחלתי את סדרת הכתבות שלי על עיצוב שולחן לחגים, מוסד המשפחה עמד לנגד עיני. משפחה זה עניין מורכב, עדין ורגיש וככזה, עיצוב נכון של שולחן חג יכול להביא איתו המון טוב, שלווה ורוגע.

בפרויקט עיצוב שולחן לפסח, יחד עם אורית שרמן נהרי- מעצבת פנים ואמנית בתים, בעלת מותג העיצוב SO SHERMAN ואורלי גולדברג- שוזרת ומעצבת פרחים ובעלת "חנות הפרחים של אורלי"- היה לנו אתגר לא קטן. ליל הסדר, בדר"כ הינו סעודה מרובת אנשים. משך זמן הישיבה סביב השולחן הינו ארוך ומלא עניין ותוכן- מקריאת ההגדה והברכות, דרך הסעודה העשירה ועד ושירי החג המסורתיים. ועל לנו לשכוח את חיפוש האפיקומן :)

אז איך מעצבים שולחן שיהיה פרקטי, נעים לעין ואסתטי, שנוכל להנות ממנו לאורך כל הערב?

כשהתחלנו לגבש קונספט עבור שולחן החג, היה לנו ברור שהכיוון יהיה צבעוני, רענן, אביבי וחדשני, ברוח החג והסגנון העיצובי שלנו. שמנו דגש על ייחודיות, אבל לא פחות מכך- על שימוש במוצרים מעוצבים שיגרמו לנו הנאה גם בעיצוב חללי הבית או המשרד לאורך כל השנה, לא רק במהלך החג.

מירב הרושם הופק מעיצוב מרכז שולחן מרשים ובחירה נכונה של האלמנטים. אפשר בהחלט להסתפק בסט חד פעמי מעוצב ולא להגזים עם הוצאות מיותרות על כלים.

בחרנו לייצר מרכז שולחן שמשדר הרמוניה, באמצעות משחקי גבהים וצבעוניות נעימה, כשכל המסובים חווים מראה קצת אחר מנקודת המבט שלהם.

הבחירה הטבעית ביותר הייתה לייצר מרכז שולחן בצבעוניות פסטלית ואביבית, משופע באלמנטים ופרחים, במינונים מדויקים ובדגש על ניגודיות מאוזנת. שאפנו לתוצאה מגוונת ואקלקטית, ואני חושבת שבהחלט הגענו אליה.

האלמנט העיצובי

כחלק מהבחירה להשתמש במוצרים שנמצאים בשימוש לאורך כל השנה, בחרנו במוצרים קיימים ובולטים של המותגים שלנו:

SO SHERMAN ו- AV Design Studio, (מלבד צלחת הפסח SEDER שהינה ייעודית לפסח)

ולא ייצרנו אלמנטים ייעודיים חדשים, כך שלקוחות שכבר רכשו מוצרים שלנו יכולים פשוט להשתמש בהם גם לעיצוב שולחן החג.

מבין מוצרי SO SHERMAN, בחרנו להציב במרכז השולחן אלמנט מרשים עם "טוויסט"- שילבנו בין המדפים הקטנים למדפים השטוחים, והחיבור הזה יצר מעין "חלון" שמחבר בין הסועדים היושבים משני צידי השולחן, ומוסיף הרבה עניין וקריצה. על המשטח העליון הנחנו כלים ואת סידורי הפרחים המיוחדים שיצרה אורלי המוכשרת, בהמשך ישיר לקונספט שבנינו. את השימוש במדפים ניתן לגוון בצבעים ודוגמאות לבחירה, שהרי הפאנל המגנטי ניתן להחלפה בקלות ב"משיכת מגנט" קלה.

סדרת AGARTAL של AV DESIGN- בעלת הקווים הנקיים ונגיעות הצבע המינימליסטיות השתלבה בצורה הרמונית והיוותה במה נפלאה לסידורי הפרחים של אורלי. כמו כן, שולבה סדרת פמוטי KAN , שנוצרה בהשראת המנהג של הדלקת נרות שבת לפי מספר הנפשות בבית.

השנה נחגוג את ליל הסדר ביום שישי, כך שלא התאפקנו וצרפנו לשולחן את PAMOT- זוג פמוטים לבנים, בקו נקי ואלגנטי. מי שרוצה "להשתגע" יכול לשלב את הפמוטים הצבעוניים שבסידרת PAMOT.

לשולחן הוספנו גם את SEDER- צלחת הפסח המסורתית, המורכבת מקעריות בגדלים שונים, שמאפשרות לכל משפחה להגיש את המאכלים המסורתיים במינונים המועדפים עליה. הקעריות עשויות פליז מצופה בזהב 24K שיכול להשתלב כמעט בכל עיצוב שולחן, מכל סגנון. הצלחת עצמה עשויה קוריאן, עליו חקוקים סימני הסדר שמחזקים את אווירת החג.

כיצד הותאמו סידורי הפרחים הנכונים לקונספט העיצובי? סידורי הפרחים תוכננו כדי להחמיא ולהבליט את האלמנטים העיצוביים, במראה פתוח, משוחרר, טבעי ולא "עשוי" ומהודק יתר על המידה, כדי להוסיף נגיעה עדינה, צבעונית ומשמחת של טבע שתשלים את הקונספט העיצובי, ולא תכביד עליו.

אורלי בחרה לעשות שימוש בסוגים שונים של פרחים עונתיים, ביניהם נוריות, ורדים, פרחי אביב, ואפילו בכמה ענפים מהגינה. הכלל האמיתי היחיד שהיה לה חשוב להקפיד עליו בנוגע לפרחים- "אם זה משמח אתכם, סימן שבחרתם נכון"- אנחנו ב-AV מאמצים! :)

קרדיט לעיצוב שולחן החג:

מדפים - SO SHERMAN ,אורית שרמן נהרי

להזמנות: 073-3905222

פרחים - אורלי פרחים, אורלי גולדנברג

להזמנות: 054-9982774

צלמת - סיגל בר אל

להזמנות: 052-5577060

Or Kaplan-2653.jpg
MAGAZINE4.png
bottom of page