איך הגעתי לקוריאן
top of page

איך הגעתי לקוריאן


טוב זו שאלה טובה.

שאני חושבת על זה אני לא בטוחה האם אני הגעתי אל הקוריאן או שהקוריאן הגיע אלי.

השאלה הזו זורקת אותי לזיכרונות ילדותי.

אז בין הזיכרונות על טיולים, ים, משפחה ואירועים יש לי המון זיכרונות מעבודה משותפת עם אבא שלי במחסן הביתי.

אני רוצה להכיר לכם את אבא שלי, אבא ויקי, בזכות אבא שלי למדתי איך להחזיק פטיש ואיך לעבוד על מחרטה איך לרתך ובעיקר לא לפחד מכלי עבודה, אבא שלי תמיד אמר לי שזה שאני בת זה לא אומר שאני לא יכולה לגעת בכלים. אז אתם יכולים להתחיל לנחש שהמון שעות הייתי מוצאת את עצמי עובדת יחד עם אבא שלי ואחיי במחסן היינו עושים פרויקטים משפחתיים. האמת שהמון דברים היינו בונים במקום להביא בעלי מקצוע או במקום לקנות בחנות.

כשאני חוזרת לילדות שלי אני זוכרת את אבא שלי באחד הימים מגיע הביתה עם החומר קוריאן אז עוד לא הבנתי מהו החומר הזה, ממה הוא עשוי רק ראיתי את הניצוץ ההרפתקני של אבא שלי בעיניים, זה היה בערך לפני 20 שנה. אבא התחיל להתנסות עם הקוריאן ואני, נו אתם יודעים איפה הייתי, במחסן יחד עם אבא הוא מנסה דברים עם הקוריאן ואני כילדה גם, טוב נו אני בעיקר שיחקתי איתו כמו שמשחקים בקוביות רק שהוספתי חתיכות של עץ וברגים. אני חושבת שמאז המפגש הראשון שלי עם הקוריאן משהו בי ידע שיום יבוא והוא יהיה חומר לידי.

אז כפי שהבנתם הקוריאן תמיד היה סביבי כבת של אבא שלי וכבת מושב רגבה החומר הזה תמיד היה זמין לי, רק שעד ללימודי העיצוב שלי ראיתי את הקוריאן בעיקר במטבחי רגבה משמש למשטחי עבודה. ואבא שלי היה עושה מהשאריות כל מיני דברים.

התחלתי את לימודי העיצוב שלי במכון הטכנולוגי חולון, במחלקה לעיצוב תעשייתי, במהלך הלימודים בלי ששמתי לב כל פעם השתמשתי בקוריאן כחומר , כדי להעביר דרכו צורה, מרקם ועוד.

בשנה א ביסודות העיצוב יצרתי ממנו הפשטה לכרובית

שנה א פיסול אצל דויד פאר בניתי מהקוריאן פסל שהיה אינטרפרטציה לבקבוק סבון שעשיתי מחמר.

שנה ב - היה תרגיל מטבח והייתי צריכה למטבח שבניתי כיור, אז הגיוני לבנות כיור מקוריאן

שנה ג - זו הפעם הראשונה שהחלטתי לחקור את הקוריאן והטריגר היה קורס כסאות אצל אילון ערמון מרצה בפקולטה, המשימה שלי הייתה איך לייצר כיסא ללא קושרות ( קושרת היא המוטות/מחברים שמחזקים את רגלי הכיסא ככה שהרגלים יהיו חזקות ויציבות) רציתי לבחון את החוזר המבני. מפה לשם נולד הכיסא קוריאן שלי, הוא זכה להיות מוצג בכמה תערוכות בארץ ובעולם.

שנה ד- כהכנה לפרויקט הגמר הגשתי אופציה לפרויקט גמר מחקרי בתחום הקוריאן אך לא אישרו לי ( זה סיפור לפעם אחרת) בכל אופן אמנם לא חקרתי את הקוראין אבל אל דאגה הקוריאן היה שם בפרויקט הגמר שלי ואף התווה את התחלת העסק שלי עם המוצר הראשון

PAMOT

שמבחינתי עבר כחוט השני בין אבא שלי, פרויקט הגמר שלי ואני היום.

הפרויקט גמר שלי:

אז אבא רק רציתי להגיד לך תודה ענקית על הכל!

Or Kaplan-2653.jpg
MAGAZINE4.png
bottom of page