איך שסביבון מסתובב
top of page

איך שסביבון מסתובב


מאיה ולירי מסובבות סביבונים

חנוכה הוא החג שלי, החג שבו נולדתי. מאז ומעולם הוא היה עבורי חג שמח במיוחד, אך עם הרחבת המשפחה האישית שלי - הפך לשמח עוד יותר, כשנמהל בשמחת ילדיי.

עיצוב הסביבונים שלי, שהתחיל אי שם ב-2016, הפך מהר מאוד למסורת, שאני מקפידה בה מאז. מאז 2016 ייצרתי מדי שנה 40-50 סביבונים ייחודיים, במהדורה מוגבלת, וכעת אני כבר נרגשת לקראת חג חנוכה הקרב. חנוכה 2018!

הייצור בכמויות קטנות נבע בהתחלה מאילוצים טכניים, בעיקר. את מהדורת 2016 של הסביבון עיצבתי ויצרתי תוך שאני משמשת אם במשרה מלאה (כמעט), בביתי. לא היו לי בכלל אמצעים לייצור כמות גדולה - אז התחלתי עם מה שיש. יש לציין (מותר לי קצת להתגאות, לא?) שדגם סביבון 2016 אזל.

גם בשנת 2017 ייצור הסביבון התבצע עדיין בביתי, על גבי מחרטה עתיקה ובעזרתו הנדיבה של אבא שלי. דגם זה של הסביבון נועז יותר וייצרתי ממנו 50 סביבונים העשויים קוריאן שחור וקוריאן לבן בשילוב פליז או נירוסטה. וכן, גם מסביבון 2017 נותרו רק כמה יחידות בודדות.




השנה, החלטתי על שילוב מעניין של צבעים ו-עץ. הצבעוניות התחברה לי לנרות חנוכה הצבעוניים ולשמחת חג האורות. העץ, מבחינתי, מעניק תחושה ביתית וגם מחזיר אותנו בזמן, אל עולם משחקי העץ, שמזמין אותנו לגעת ולהתנסות. בזמן שעיצבתי את הסביבון דמיינתי את ילדותיי, מאיה ולירי, יושבות עמי על השטיח, בוחרות את צבע הסביבון המועדף עליהן ועורכות עמי תחרות סיבובי סביבונים. חזרנו למקורות. לסיבוב הסביבון שמאז ומעולם הזכיר לי ריקוד, מעין סיבוב אינסופי.

ואכן, ההרמוניה שבתנועה ואותו סיבוב של שמלת הרקדנית, הרך והשקט, הפכו למקור של השראה בעבורי, בזמן שעיצבתי את הסביבונים. בנוסף, אחת האסוציאציות שעלו בי בזמן מלאכת העיצוב היתה הסביבון כמעין גמד משחק, שאפשר להתחרות בו במשחק "איזה גמד יסתובב מהר יותר/הכי הרבה זמן". במקרה הזה, חשבתי לא רק על הנראות של הסביבון, אלא גם על חדוות המשחק של הילדים. וזה, אחרי הכל, מה שבאמת חשוב.



צילום: אביב קורט




Or Kaplan-2653.jpg
MAGAZINE4.png
bottom of page